Agra Art | Aukcje

- 24 kwietnia 2005

Obiekt w archiwum

[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
KOMPOZYCJA PIęCIOCZęśCIOWA, 1998-2001
Nr:
6755
Technika:
olej, płótno
Wymiary:
cm x cm
Cena wywoławcza:
4 100 zł
Cena uzyskana:
7 000 zł

IInformacje o dziele:

wymiar każdej z pięciu części - 33 x 24 cm

1. Notatka o sztuce Nr 102, 1999 sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE | NR 102 | 33 x 24 | 1999

2. Dziennik NR 96 D, 1998 sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK NR 96 D | 33 x 24 | 1998

3. Notatka o sztuce Nr 207, 2000 sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE | NR 207 | 33 x 24 | 2000

4. Notatka o sztuce Nr 119, 1999 sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE NR 119 | 33 x 24 cm | 1999

5. Notatka o sztuce Nr 265, 2001 sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE | NR 265 | 33 x 24 | 2001

Włodzimierz Pawlak:

Włodzimierz Pawlak (Korytów k. Żyrardowa 1957, mieszka w Korytowie) studiował Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego, u którego uzyskał dyplom w 1985. Był już wtedy członkiem Gruppy, najważniejszego ugrupowania młodych neoekspresjonistów, zawiązanego w końcu 1982 i działającego do 1992. Od 1986 uczy malarstwa na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego macierzystej uczelni. Jako członek Gruppy wpisywał się w szerszy nurt niezależnego życia artystycznego lat 80., dając niejednokrotnie wyraz swym poglądom na sprawy polityczne i społeczne okresu stanu wojennego. Czynił to w poezji i pismach teoretycznych (publikowanych głównie na łamach pisma Gruppy „Oj dobrze już“), ale przede wszystkim w malarstwie. Początkowo sięgał po jednoznaczne symbole i metafory jak w cyklu „Świnie“ (1983) czy w obrazach z motywem pięcioramiennej gwiazdy. Cykl obrazów dyplomowych pt. „Obrazy zamalowane“ (1985) zastosował zabieg nakładania warstw farby. Było to oryginalnym przeniesieniem i utrwaleniem w sztuce charakterystycznego motywu zamalowanych politycznych ha-seł na murach. Swego rodzaju wolty formalnej dokonał w cyklu „Tablice dydaktyczne“ (1987-1988), gdzie poszczególne warstwy przedstawienia są przezroczyste. Od 1989 tworzy jednorodne formalnie, niefiguratywne „Dzienniki“, które w wersji malarskiej powstają w wyniku rycia ołówkiem rzędów pionowych kresek w świeżej białej farbie. Równolegle powstają collages pod tym samym tytułem, składane z zużytych przedmiotów: tubek po farbach, zestruganych ołówków, biletów, rachunków itp. Wątkiem, który narasta od połowy lat 90., jest zainteresowanie sztuką i teorią konstruktywistów polskich i rosyjskich: Katarzyny Kobro, Władysława Strzemińskiego, Kazimierza Malewicza i innych. Artysta eksponował ostatnio cykl studiów formalnych i kolorystycznych, wynikających częściowo z tych zainteresowań, a częściowo już z własnego dorobku teoretycznego, pt. Przestrzeń logiczna obrazu z 2002 roku.

Data aukcji Nr kat Wywoławcza Uzyskana Zmień:
2005-04-24 32 4 100 zł 7 000 zł N/A PLN USD