[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
NIEZNAJOMI Z POCIąGU, PLAKAT, 1963
Nr:
8604
Technika:
offset barwny, papier
Wymiary:
84.5 cm x 57.5 cm
Cena wywoławcza:
100 zł
Cena uzyskana:
300 zł
IInformacje o dziele:
Plakat do filmu „Nieznajomi z pociągu” Alfreda Hitchcocka (prod. USA), 1963sygn. druk. l.d.: W. JANOWSKI
Plakat nie jest oprawiony.
Witold Janowski:
(Warszawa 6 XI 1926 – Warszawa 12 IV 2006)
Witold Janowski ukończył studia na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej w 1948. Od 1950 zajmował się projektowaniem graficznym (głównie plakatem), a także scenografią, wystawiennictwem i innymi dziedzinami sztuki. Od 1971 prowadził pracownię projektowania graficznego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie ASP) w Gdańsku. Wiele wystawiał w kraju i za granicą, m. in. w Kanadzie (1960), Włoszech (1964), Danii i Szwecji (1965) oraz na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie (1966, 1968, 1970, 1974, 1976) i innych przeglądach. Był laureatem licznych nagród. W 2005 Muzeum Plakatu w Wilanowie zorganizowało retrospektywę jego twórczości. Reprezentuje ona charakterystyczne cechy „polskiej szkoły plakatu”, jak oszczędność i staranny dobór motywów treściowych, malarskość, sięganie po poetycką metaforę, komentującą i dopowiadającą dzieło czy wydarzenie, o którym plakat informuje itp.
Witold Janowski ukończył studia na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej w 1948. Od 1950 zajmował się projektowaniem graficznym (głównie plakatem), a także scenografią, wystawiennictwem i innymi dziedzinami sztuki. Od 1971 prowadził pracownię projektowania graficznego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie ASP) w Gdańsku. Wiele wystawiał w kraju i za granicą, m. in. w Kanadzie (1960), Włoszech (1964), Danii i Szwecji (1965) oraz na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie (1966, 1968, 1970, 1974, 1976) i innych przeglądach. Był laureatem licznych nagród. W 2005 Muzeum Plakatu w Wilanowie zorganizowało retrospektywę jego twórczości. Reprezentuje ona charakterystyczne cechy „polskiej szkoły plakatu”, jak oszczędność i staranny dobór motywów treściowych, malarskość, sięganie po poetycką metaforę, komentującą i dopowiadającą dzieło czy wydarzenie, o którym plakat informuje itp.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2006-05-23 | 22 | 100 zł | 300 zł | N/A PLN USD |