Agra Art | Aukcje

Pierwszy obiekt z tej aukcji

- 10 grudnia 1995

Ostatni obiekt z tej aukcji

Obiekt w archiwum

[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
TULIPANY W KLOSZU
Nr:
407
Technika:
olej, tektura
Wymiary:
37 cm x 44.5 cm
Cena wywoławcza:
30 000 zł
Cena uzyskana:
37 000 zł

IInformacje o dziele:

Sygnowany ołówkiem l.d.: Boznańska

Na odwrocie nalepka z monograficznej wystawy Olgi Boznańskiej w Muzeum Narodowym w Krakowie w roku 1960; na ramie resztka nalepki z tytułem obrazu i adresem ówczesnego właściciela. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Olga Boznańska (1865-1940) Wystawa zbiorowa, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1960, s. 68, nr 140. - Malarstwo XIX i XX wieku, Katalog Domu Aukcyjnego AGRA, Warszawa 10 grudnia 1995, s. nlb., nr kat. 41, repr. - Wystawa malarstwa z kolekcji prywatnej, 29 grudnia 1998 - 24 stycznia 1999, Dom Aukcyjny REMPEX, Warszawa 1998, s. nlb., nr kat 13, il.

Olga Boznańska:

Olga Boznańska (Kraków 1865 - Paryż 1940) – wybitna malarka polska – kształciła się w Krakowie, początkowo pod kierunkiem matki, nauczycielki rysunków Eugenii Mondan, później u J. Siedleckiego, H. Lipińskiego, K. Pochwalskiego. W latach 1884-1886 uczęszczała także na Wyższe Kursy Artystyczne dla Kobiet przy Muzeum Techniczno-Przemysłowym. W 1886 wyjechała do Monachium gdzie uczyła się pod kierunkiem Karla Kricherdorfa i Wilhelma Dürra. Od 1889 pracowała samodzielnie i miała w Monachium własną pracownię. Od 1895 nauczała w prywatnej szkole malarstwa Theodora Humla. Z Monachium wielokrotnie jeździła do kraju, a także do Francji i Szwajcarii. W 1898 przeniosła się na stałe do Paryża, gdzie – przez lata – była jedną z czołowych postaci polskiej kolonii artystycznej. Debiutowała w roku 1886 na wystawie w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych i odtąd stale uczestniczyła w wystawach krajowych i zagranicznych, zdobywając medale i wyróżnienia. W roku 1910 otrzymała francuską Legię Honorową, w roku 1938 order Polonia Restituta. Należała do wielu znaczących – polskich i europejskich – stowarzyszeń artystycznych. Główną domeną jej twórczości był portret – we wcześniejszym, monachijskim okresie często cało postaciowy, monumentalny i zwarty w formie; w czasach paryskich bardziej kameralny, nastrojowy, o zróżnicowanych walorowo plamach barwnych podporządkowanych dominacji jednego tonu, gubiących kontury i zacierających ostrość planów. Malowała też martwe natury i – rzadziej – pejzaże miejskie czy kompozycje rodzajowe.

Data aukcji Nr kat Wywoławcza Uzyskana Zmień:
1999-03-14 80 000 zł - N/A PLN USD
1995-12-10 30 000 zł 37 000 zł N/A PLN USD