[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
NATURLICH BLOND, 1999
Nr:
14143
Technika:
olej, płótno
Wymiary:
134 cm x 108.5 cm
Cena wywoławcza:
42 000 zł
Cena uzyskana:
46 000 zł
IInformacje o dziele:
na odwrocie, na płótnie napis autorski: M. MACIEJOWSKI 99Obraz wystawiany i reprodukowany:
- Marcin Maciejowski POLSKA, Galeria Zderzak, Kraków 2001, kat. il. barwna s. 25 - katalog wydany z okazji wystaw Marcina Maciejowskiego w Zderzaku: Sport i pielęgnacja, III - V 2000; Polska, IV - V 2001.
Marcin Maciejowski:
Marcin Maciejowski (Babice k. Krakowa 14 VI 1974, mieszka w Krakowie) ukończył Technikum Budowlane w Krzeszowicach, następnie w latach 1994-1997 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Studia te przerwał po III roku. Równolegle w latach 1996-2000 studiował na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie. Dyplom uzyskał w pracowni plakatu prof. Piotra Kunce. Przez cały czas nauki w Akademii, od 1996 do 2001 wspólnie z Rafałem Bujnowskim, Wilhelmem Sasnalem, Markiem Firkiem i Józefem Tomczykiem Kurosawą tworzył Grupę Ładnie. Jej program zawiera się w nazwie – z dobrą wolą postrzegając rzeczywistość tak, jak ją kreują środki masowego przekazu – telewizja, tabloidy, reklama – artyści próbowali malować w guście tzw. prostego człowieka. Nieuchronnym efektem takiego eksperymentu była karykatura mentalności społeczeństwa przełomu wieków, szczególnie tzw. pokolenia NIC. Styl komiksu, satyrycznego rysunku czy uproszczonego plakatu utrzymuje artysta do dziś, z reguły uzupełniając obrazy pisanym komentarzem. Należy do najbardziej znanych i najwyżej cenionych współczesnych artystów polskich. Obecnie reprezentowany przez Galerie Meyer Kainer z Wiednia. Wiele wystawia, od 1999 prezentując wystawy indywidualne w kraju i za granicą. Od 2000 zamieszcza w „Przekroju” rysunki satyryczne, jest autorem komiksów i billboardów, w tym słynnego „Jak tu teraz żyć” (prezentującego rodzinę bezrobotnych), wydanego przez Galerię Zewnętrzną AMS. W 2002 otrzymał Paszport „Polityki” w dziedzinie plastyki – „za spostrzegawczość i dowcip oraz nowatorskie wykorzystanie stylistyki reklamy do opisu emocji naszych czasów”.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2010-06-13 | 108 | 42 000 zł | 46 000 zł | N/A PLN USD EUR |