IInformacje o dziele:
sygn. p.d.: [A] G[i]erymski
Na odwrocie – w „okienku” wyciętym w tekturze widoczna nalepka naklejona bezpośrednio na oryginalnym płótnie; na nalepce wpisany atramentem tekst: Alexandre Gierymski | 1900. Edude Monumental Gothique Verona | T | Inventare No 6. Ponadto okrągły stempel (zielony tusz) Konsulatu Rosyjskiego w Rzymie z dwugłowym orłem rosyjskim i napisem w otoku: CONSULAT IMPERIAL DE RUSSIE A ROME
Poniżej nalepka wystawy z roku 1902 w Warszawie (druk, atrament): TOWARZYSTWO ZACHĘTY SZTUK PIĘKNYCH w KRÓL. POLSK. | 119 | Nazwisko autora Aleksander | Gierymski | Tytuł Gotyckie pomniki | Wymiar - | Cena lub wartość - | Własność W Kuczkowskiego | Adres - | Warszawa 3/16 VIII 902 r.
Z listu Aleksandra Gierymskiego do Zofii Abakanowicz, pisanego w październiku 1900: [...] „Piszę z Werony, Od kilku dni pochmurno, jak gdyby nie we Włoszech. To nic, pracuję, bo deszcz nie pada, robię bozzetty ze starej architektury, Jak dzisiaj z fasady Duomo. - Zresztą...
Aleksander Gierymski:
Malował realistyczne obrazy rodzajowe (Święto Trąbek, Piaskarze), kompozycje stylizowane na dawne malarstwo weneckie (Sjesta włoska), sceny z okresu rokoka (W altanie), pejzaże, widoki miejskie, wnętrza, nokturny. Fascynował go problem światła i wywoływana przez nie zmienna gra barw; w słońcu, cieniu i przy sztucznym blasku miejskich latarni. Prace artysty w większości znajdują się w zbiorach muzealnych (m.in. Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Toruń, Kielce, Gdańsk, Katowice, Lwów). Tylko niewielka ich liczba stanowi ozdobę kolekcji prywatnych.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2011-06-12 | 57 | 80 000 zł | - | N/A PLN USD EUR |