Agra Art | Aukcje

- 12 lutego 2013

Obiekt w archiwum

[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
CZłOWIEK KTóRY PRZESTAł PALIć, 1974
Nr:
17588
Technika:
offset barwny, papier
Wymiary:
81 cm x 57 cm
Cena wywoławcza:
200 zł
Cena uzyskana:
-

IInformacje o dziele:

 

śr. (na banderoli cygara) napis: DLA MAGDY I ANDRZEJA – MARCIN MROSZCZAK 74

Plakat filmowy do szwedzkiej komedii „Człowiek który przestał palić” w reżyserii Tage Danielssona.

Plakat nie jest oprawiony.

Marcin Mroszczak :

Marcin Mroszczak (ur. Katowice 10 I 1950) – grafik, designer, autor plakatów teatralnych i filmowych, okładek płytowych i książkowych. Studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom obronił w pracowni plakatu profesora Henryka Tomaszewskiego.

Współpracował między innymi z Teatrem Narodowym pod dyrekcją Adama Hanuszkiewicza i Teatrem Powszechnym kierowanym przez Zygmunta Hübnera. Projektował plakaty do filmów Andrzeja Wajdy, miedzy innymi „Człowiek z marmuru” i „Człowiek z żelaza”.

Dyrektor artystyczny dwutygodnika "Teatr" i miesięcznika "Le Theatre en Pologne". Twórca scenografii teatralnych (m.in. do spektaklu "Pan Cogito", Zbigniewa Herberta w reżyserii Zbigniewa Zapasiewicza, wystawionego w Teatrze Telewizji w 1981 roku).

Projektowane przez niego plakaty teatralne i filmowe zdobyły wiele międzynarodowych nagród, a cykl zrealizowanych wspólnie z Tomkiem Sikorą ilustracji do "Alicji w krainie czarów" reprezentował Polskę na Biennale Sztuki Nowoczesnej w Paryżu w 1981 roku.

Wykładał na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gandawie oraz na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego.

Nagradzany na wielu konkursach reklamowych (Clio Poland, Dea, Kreatura, Creative Club of Belgium, Golden Drum, KTR, Effie); członek jury Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes w 2001 i przewodniczący jury Międzynarodowego Biennale Plakatu w 2006.

Jest dyrektorem kreatywnym agencji reklamowej DDB Warszawa.

Twórca wielu znanych kampanii reklamowych, współautor 4 z 10 najlepszych kampanii dziesięciolecia (według rankingu zamieszczonego w książce "Pionierzy i tytani polskiej reklamy"), takich jak: IKEA ("Po 25 sierpnia wielu będzie siedzieć"), LOTTO ("Miliard w środę, miliard w sobotę"), Program Powszechnej Prywatyzacji oraz kampanii dla marki Tyskie.

Syn profesora Józefa Mroszczaka, grafika, jednego z twórców polskiej szkoły plakatu.

Data aukcji Nr kat Wywoławcza Uzyskana Zmień:
2013-02-12 54 200 zł - N/A PLN USD