[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
BEZ TYTUłU
Nr:
16717
Technika:
gwasz, akwarela, papier
Wymiary:
24 cm x 16.5 cm
Cena wywoławcza:
100 zł
300 zł
IInformacje o dziele:
24 x 16,5 (w świetle passe-partout)
sygn. tuszem p.d.: HStrumiłło
Obraz jest oprawiony.
Henryk Strumiłło:
(Wilno 4 IV 1934 – Łódź 6 I 2001)
Henryk Strumiłło studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi w pracowni prof. Romana Modzelewskiego, dyplom otrzymał w roku 1961. Od 1985 kierował Zakładem Kształcenia Ogólnoplastycznego w Instytucie Form Przemysłowych. Był prodziekanem, a następnie dziekanem Wydziału Form Przemysłowych. Miał wiele wystaw indywidualnych, ostatnia została zorganizowana przez Miejską Galerię Sztuki w Łodzi w 40-lecie pracy artystycznej i pedagogicznej w 2001 roku. Uprawiał malarstwo abstrakcyjne, którego początkowo inspiracją był świat mikrokosmosu. Namalował wówczas kompozycje: Mikrokosmos biały, Mikrokosmos czerwony i Mikrokosmos błękitny. W pierwszej połowie lat 60. budował obrazy nawiązując do stylistyki informelu, pod koniec lat 60. zmienił sposób obrazowania stosując poszarpane formy o dramatycznym napięciu. Jego sztuka z pogranicza ekspresji gestu, przestrzegająca zasad konstrukcyjnego ładu, jest wieloznaczna i emocjonalna.
Henryk Strumiłło studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi w pracowni prof. Romana Modzelewskiego, dyplom otrzymał w roku 1961. Od 1985 kierował Zakładem Kształcenia Ogólnoplastycznego w Instytucie Form Przemysłowych. Był prodziekanem, a następnie dziekanem Wydziału Form Przemysłowych. Miał wiele wystaw indywidualnych, ostatnia została zorganizowana przez Miejską Galerię Sztuki w Łodzi w 40-lecie pracy artystycznej i pedagogicznej w 2001 roku. Uprawiał malarstwo abstrakcyjne, którego początkowo inspiracją był świat mikrokosmosu. Namalował wówczas kompozycje: Mikrokosmos biały, Mikrokosmos czerwony i Mikrokosmos błękitny. W pierwszej połowie lat 60. budował obrazy nawiązując do stylistyki informelu, pod koniec lat 60. zmienił sposób obrazowania stosując poszarpane formy o dramatycznym napięciu. Jego sztuka z pogranicza ekspresji gestu, przestrzegająca zasad konstrukcyjnego ładu, jest wieloznaczna i emocjonalna.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2012-05-22 | 48 | 100 zł | 500 zł | N/A PLN USD |
2014-08-19 | 44 | 100 zł | 300 zł | N/A PLN USD EUR |