IInformacje o dziele:
Teka graficzna:
POLISH PEASANTS’ COSTUMES, 1939
With introduction and notes by Dr Thadee Seweryn of Ethnographical Museum in Cracow.
Published by C. Szwedzicki, Nice (France) 1939
Edition 400 copies of this volume, all on the same paper have been printed for sale and these have been numbered 1 to 400 and each copy bears the signature of the publisher.
This is copy No: 288 [nieczytelny, własnoręczny podpis wydawcy]
[Nakład 400 numerowanych egzemplarzy teki; wszystkie wydrukowane są na takim samym papierze z przeznaczeniem do sprzedaży i oznaczone liczbą od 1 do 400; każdy egzemplarz opatrzony podpisem wydawcy.]
Egzemplarz nr 288. Teka kompletna. Rzadkość!
Na okładce Teki naklejona Łowiczanka malowana gwaszem (w niektórych egzemplarzach Teki był to druk).
Teka zawiera 40 numerowanych plansz kartonowych, w tym:
- 20 szablonów...
Zofia Stryjeńska:
Zofia Stryjeńska, z domu Lubańska (Kraków 1891 - Genewa 1976) - malarka, ilustratorka, scenograf - była jedną z barwniejszych postaci polskiego środowiska artystycznego w dwudziestoleciu międzywojennym. Po krótkim okresie nauki u Leonarda Stroynowskiego i w krakowskiej szkole Marii Niedzielskiej wyjechała do Monachium, gdzie w latach 1911-1912 w męskim przebraniu studiowała w Akademii Sztuk Pięknych (kobiet wówczas na studia nie przyjmowano). Debiutowała w krakowskim TPSP w roku 1912 cyklem kartonów Polskich bajd inspirowanych opowieściami ludowymi. W 1916 wyszła za mąż za Karola Stryjeńskiego. Do 1919 mieszkała w Krakowie, później w Paryżu, Krakowie, Zakopanem i Warszawie. W roku 1925 odniosła międzynarodowy sukces na Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu, otrzymując Gran Prix w czterech działach (malarstwo, plakat, tkanina, ilustracja) oraz Diplom d’Honneur za projekty zabawek. Zajmowała się dekoracyjnym malarstwem architektonicznym, polichromią, ilustratorstwem, scenografią (m.in. Harnasie Karola Szymanowskiego; 1938), wzornictwem przemysłowym (projekty kilimów, zabawek). Stworzyła własny specyficzny styl w dekoracyjnie stylizowanych, barwnych, pełnych dynamiki i temperamentu obrazach; temperach, akwarelach i gwaszach. W ich tematyce odwoływała się do legend, wierzeń, historii i obyczajowości ludowej. Wydała kilka tek graficznych (Bożki słowiańskie, 1917 i 1922) i albumów reprodukcji (Tańce polskie, 1927; Pascha, 1929; Piastowie, 1929; Gusła Słowian / Magie Slave, 1934). Jej prace popularyzowane były także przez liczne barwne pocztówki.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2016-06-19 | 30 | 20 000 zł | 25 000 zł | N/A PLN USD |