Agra Art | Aukcje

- 18 października 2016

Magdalena Abakanowicz, RELIEF SOMBRE DE STEFA, 1975
  • sygn. na odwrocie


Obiekt w archiwum

[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
RELIEF SOMBRE DE STEFA, 1975
Nr:
22474
Technika:
sizal
Wymiary:
105 cm x 130 cm
Cena wywoławcza:
45 000 zł
Cena uzyskana:
45 000 zł

IInformacje o dziele:

sygn. na odwrocie na przyszytym do tkaniny płótnie: MAGDALENA | ABAKANOWICZ | „RELIEF SOMBRE | DE STEFA“ | 105 x 130 1975 | M. Abakanowicz

 

Tkanina powstała w czasie przygotowań do wystawy w Galerie Alice Pauli w Lozannie 5 IX – 20 X 1975; kat.: Abakanowicz. Structures organiques et formes humaines, Galerie Alice Pauli, Lausanne IX-X 1975, wstęp: Jean-Luc Daval.

 

W katalogu, obejmującym 20 pozycji nie ma oferowanej pracy, ale są 3 o takich samych wymiarach i z imieniem Stefy, jednej z tkaczek do dziś współpracującej z Magdaleną Abakanowicz. W tym czasie z Magdaleną Abakanowicz współpracowała też druga tkaczka imieniem Krystyna, ślad tej współpracy pojawia się w tytułach tkanin na tej wystawie: Le Noir de Stefa, La rouge de Stefa, La Kristina brune, Structure de Kristina.

 

 

Magdalena Abakanowicz:

Magdalena Abakanowicz (Falenty k. Warszawy 20 VI 1930 - Warszawa 20. IV 2017) studiowała w Gdańsku (1949-1950) i w warszawskiej ASP (1950-1954). Wykładała w PWSSP w Poznaniu (1965-1990). Od pocz. lat 60. zajmowała się tkaniną unikatową, tworząc autorskie formy przestrzenne, nazwane od jej nazwiska „abakanami“. W 1965 zdobyła Złoty Medal na II Międzynarodowym Biennale Tkaniny w Sao Paulo. W latach 70. zaczęła tworzyć cykle figuralne z juty utwardzanej żywicą: „Alteracje“ (od 1974), „Plecy“ (1976-80), „Embriologia“ (1978-80), "Tłumy" (od 1986). Od lat 80. artystka uprawia rzeźbę plenerową, używając drewna, gliny, kamienia i odlewów (grupy „Tłum“, „Katharsis“ w prywatnej kolekcji we Włoszech, „Negev“ - 7 kolosalnych kamiennych kół w parku Israel Museum w Jerozolimie). W 1987 zaczęła pracę nad „Grami wojennymi“, wielkimi formami przypominającymi pociski, konstruowanymi z naturalnego drewna i żelaza. Od 1991 rozwija koncepcję „architektury arborealnej“, pierwotnie projektowanej jako przedłużenie osi La Defense w Paryżu, którą propaguje jako rozwiązanie problemów wielkich aglomeracji. Uczestniczyła w najważniejszych przeglądach sztuki współczesnej, jak Biennale w Sao Paulo (1965, 1979), Biennale w Wenecji (1968, 1980) i in. Jest laureatką wielu polskich i zagranicznych nagród.

Data aukcji Nr kat Wywoławcza Uzyskana Zmień:
2016-10-18 15 45 000 zł 45 000 zł N/A PLN USD