[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
DOSTAŁ PIES I SĄSIADKA, 2001
Nr:
24601
Technika:
akryl, płótno
Wymiary:
117 cm x 84.5 cm
Cena wywoławcza:
85 000 zł
Cena uzyskana:
-
IInformacje o dziele:
sygn. na odwrocie na płótnie: „DOSTAŁ PIES I SĄSIADKA“ | MARCIN MACIEJOWSKI 01 r.
Obraz opisany i reprodukowany:
– DOBRZE, In Ordnung, Der Mensch in Postkünstle rischen Zeiten, Kunstbuero, Futuregarden Artclub Wien 9 Mai – 1 Juni 2002; Kulturzentrum bei den Minoriten, Graz 7 Juni 2002 – 30 Juni 2002, kat. il. barwna s. 13.
Marcin Maciejowski:
Marcin Maciejowski (Babice k. Krakowa 14 VI 1974, mieszka w Krakowie) ukończył Technikum Budowlane w Krzeszowicach, następnie w latach 1994-1997 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Studia te przerwał po III roku. Równolegle w latach 1996-2000 studiował na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie. Dyplom uzyskał w pracowni plakatu prof. Piotra Kunce. Przez cały czas nauki w Akademii, od 1996 do 2001 wspólnie z Rafałem Bujnowskim, Wilhelmem Sasnalem, Markiem Firkiem i Józefem Tomczykiem Kurosawą tworzył Grupę Ładnie. Jej program zawiera się w nazwie – z dobrą wolą postrzegając rzeczywistość tak, jak ją kreują środki masowego przekazu – telewizja, tabloidy, reklama – artyści próbowali malować w guście tzw. prostego człowieka. Nieuchronnym efektem takiego eksperymentu była karykatura mentalności społeczeństwa przełomu wieków, szczególnie tzw. pokolenia NIC. Styl komiksu, satyrycznego rysunku czy uproszczonego plakatu utrzymuje artysta do dziś, z reguły uzupełniając obrazy pisanym komentarzem. Należy do najbardziej znanych i najwyżej cenionych współczesnych artystów polskich. Obecnie reprezentowany przez Galerie Meyer Kainer z Wiednia. Wiele wystawia, od 1999 prezentując wystawy indywidualne w kraju i za granicą. Od 2000 zamieszcza w „Przekroju” rysunki satyryczne, jest autorem komiksów i billboardów, w tym słynnego „Jak tu teraz żyć” (prezentującego rodzinę bezrobotnych), wydanego przez Galerię Zewnętrzną AMS. W 2002 otrzymał Paszport „Polityki” w dziedzinie plastyki – „za spostrzegawczość i dowcip oraz nowatorskie wykorzystanie stylistyki reklamy do opisu emocji naszych czasów”.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2018-03-25 | 138 | 85 000 zł | - | N/A PLN USD EUR |