IInformacje o dziele:
sygn. na podstawie; A. CARRIER
stan zachowania: przetarte złocenie
Współcześni cenili styl Carrier-Belleuse’a, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, niepoddający się panującemu neoklasycyzmowi. Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane jego nazwiskiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów.
Albert-Ernest Carrier-Belleuse:
Albert-Ernest Carrier-Belleuse (Anizy-le-Château, Aisne, Francja 1824 – Sèvres, Francja 1887)- za życia był jednym z najbardziej znanych artystów francuskich. Do historii przeszedł jako rzeźbiarz i projektant sztuki użytkowej, jeden z uczestników przebudowy Paryża za Napoleona III, innowacyjny dyrektor artystyczny manufaktury Sèvres oraz mistrz Augusta Rodina.
Początkowo terminował w warsztacie złotniczym, później uczył się u Davida d'Angers oraz krótko - w École des Beaux-Arts. Był jednym z członków-założycieli Société Nationale des Beaux-Arts, został odznaczony Legią Honorową.
Współcześni cenili jego styl, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, nie poddający się panującemu neoklasycyzmowi, z jego statycznym upozowaniem oraz tendencją do idealizacji. Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane nazwiskiem Carrier-Belleuse’a są wysoko cenione przez kolekcjonerów.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2021-06-13 | 42 | 30 000 zł | - | N/A PLN USD EUR |