Agra Art | Aukcje

Aukcja Sztuki Dawnej - 19 października 2025

Zofia Stryjeńska, SIEDEM SAKRAMENTÓW, LATA 20. XX W.
  • Chrzest

  • Chrzest

  • Chrzest

  • Bierzmowanie

  • Bierzmowanie

  • Bierzmowanie

  • Bierzmowanie

  • Eucharystia

  • Eucharystia

  • Eucharystia

  • Eucharystia

  • Spowiedź

  • Spowiedź

  • Spowiedź

  • Spowiedź

  • Namaszczenie chorych

  • Namaszczenie chorych

  • Namaszczenie chorych

  • Namaszczenie chorych

  • Kapłaństwo

  • Kapłaństwo

  • Kapłaństwo

  • Kapłaństwo

  • Małżeństwo

  • Małżeństwo

  • Małżeństwo


39.

[ status: nadchodząca aukcja ]
Tytuł:
SIEDEM SAKRAMENTÓW, LATA 20. XX W.
Nr:
34149
Technika:
ołówek, akwarela, gwasz, papier
Wymiary:
42.5 cm x 78.5 cm
Cena wywoławcza:
180 000 zł
Estymacje:
200 000 zł - 300 000 zł

IInformacje o dziele:

Na dolnych listwach ram i zapleckach nalepki domu aukcyjnego.

 

Chrzest
ołówek, akwarela, tempera, gwasz, tusz, papier naklejony na karton, 21 x 40,8 cm (w świetle passe-partout)
sygn. l.g.: Z. STRYE | ŃSKA

 

Bierzmowanie

ołówek, akwarela, tempera, gwasz, tusz, papier naklejony na karton, 22,2 x 26,4 cm (w świetle passe-partout) 
sygn. wzdłuż prawej krawędzi: Z. STRYIEŃSKA;

na odwrocie centralnie numer (ołówek): 6.; na zaplecku powtórzony numer 6.

 

Eucharystia
ołówek, akwarela, tempera, gwasz, tusz, papier naklejony na karton, 22,2 x 31,4 cm (w świetle passe-partout) 
sygn. p.g.: Z. STRYIEŃSKA;

na odwrocie centralnie numer (ołówek): 5.

 

Spowiedź

ołówek, akwarela, tempera, gwasz, tusz, papier naklejony na karton, 21,5 x 28,6 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.g.: Z. STRYIEŃSKA;

na odwrocie centralnie numer (ołówek): 3.; na zaplecku powtórzony numer 3.

 

Namaszczenie chorych

ołówek, akwarela, tempera, gwasz, tusz, papier naklejony na karton, 22 x 23,8 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.g.:...

więcej

Zofia Stryjeńska:

Zofia Stryjeńska, z domu Lubańska (Kraków 1891 - Genewa 1976) - malarka, ilustratorka, scenograf - była jedną z barwniejszych postaci polskiego środowiska artystycznego w dwudziestoleciu międzywojennym. Po krótkim okresie nauki u Leonarda Stroynowskiego i w krakowskiej szkole Marii Niedzielskiej wyjechała do Monachium, gdzie w latach 1911-1912 w męskim przebraniu studiowała w Akademii Sztuk Pięknych (kobiet wówczas na studia nie przyjmowano). Debiutowała w krakowskim TPSP w roku 1912 cyklem kartonów Polskich bajd inspirowanych opowieściami ludowymi. W 1916 wyszła za mąż za Karola Stryjeńskiego. Do 1919 mieszkała w Krakowie, później w Paryżu, Krakowie, Zakopanem i Warszawie. W roku 1925 odniosła międzynarodowy sukces na Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu, otrzymując Gran Prix w czterech działach (malarstwo, plakat, tkanina,  ilustracja) oraz Diplom d’Honneur za projekty zabawek. Zajmowała się dekoracyjnym malarstwem architektonicznym, polichromią, ilustratorstwem, scenografią (m.in. Harnasie Karola Szymanowskiego; 1938), wzornictwem przemysłowym (projekty kilimów, zabawek). Stworzyła własny specyficzny styl w dekoracyjnie stylizowanych, barwnych, pełnych dynamiki i temperamentu obrazach; temperach, akwarelach i gwaszach. W ich tematyce odwoływała się do legend, wierzeń, historii i obyczajowości ludowej. Wydała kilka tek graficznych (Bożki słowiańskie, 1917 i 1922) i albumów reprodukcji (Tańce polskie, 1927; Pascha, 1929; Piastowie, 1929; Gusła Słowian / Magie Slave, 1934). Jej prace popularyzowane były także przez liczne barwne pocztówki.

Data aukcji Nr kat Wywoławcza Uzyskana Zmień:
2025-10-19 39 180 000 zł - N/A PLN USD EUR