IInformacje o dziele:
sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1925Na odwrocie napisy odręczne: - farbą - autorska dedykacja artysty dla żony: Mojej najdroż-szej| Adziuszce | Włast| 4/XI 26; - ołówkiem - 24 x 30; - czerwoną kredką - napis nieczytelny. Ponadto cztery nalepki: 1. Nalepka z rękopiśmiennym tekstem: 65. | W słońcu włas. pryw. | 24 x 30 cm | Wlastimil Hofmann; 2. czytelna we fragmencie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z nazwiskiem autora i datą 11.IV 1926; 3. nalepka wystawy w Domu Artystów ZPAP w Krakowie z datą 12.IX 1925 r. ; 4. nalepka antykwariatu (?) w Poznaniu.
Obraz wymieniony w:
- Przewodnik No XII po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych [...] Wystawa prac Hofmanna Vlastimila [...], Warszawa kwiecień 1926, s. 10, nr kat. 28.
Vlastimil Hofman:
Wlastimil Hofman / Vlastimil Hofmann (Praga 1881 - Szklarska Poręba 1970) studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych - początkowo pod kierunkiem Floriana Cynka, później także u Jana Stanisławskiego, Leona Wyczółkowskiego i Jacka Malczewskiego. W latach 1899-1902 uczył się jeszcze u Jeana Léona Gérôme’a w paryskiej École des Beaux-Arts. W czasie I wojny światowej przebywał w Pradze i w Paryżu; od 1920 stale mieszkał w Krakowie. Dużo wystawiał; należał do wielu stowarzyszeń twórczych - był współzałożycielem „Grupy Pięciu” (1905) i „Grupy Zero” (1908), członkiem Związku Artystów Czeskich „Manes”, a od 1911 członkiem Tow. Artystów Polskich „Sztuka”. W czasie II wojny światowej poprzez ZSRR i Turcję przedostał się do Jerozolimy, skąd w roku 1946 wrócił do Krakowa. Od roku 1947 stale mieszkał w Szklarskiej Porębie. Hofman malował przede wszystkim fantastyczno-symboliczne kompozycje o motywach ludowych oraz sceny rodzajowe, portrety i pejzaże. Jego obrazy mimo bliskich analogii i powiązań ze sztuką Malczewskiego odznaczają się zawsze indywidualnym charakterem, stylem i nastrojem.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2003-06-15 | 49 | 11 000 zł | - | N/A PLN USD |