Agra Art | Aukcje

- 15 kwietnia 2007

Obiekt w archiwum

[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
60/11, 1960
Nr:
9963
Technika:
technika własna, deska
Wymiary:
34.5 cm x 23 cm
Cena wywoławcza:
5 000 zł
Cena uzyskana:
6 500 zł

IInformacje o dziele:

Na odwrocie na desce nalepka: ...TERESA RUDOWICZ |60/11

Obraz był wystawiany i opisany:
- Teresa Rudowicz, Galeria Starmach, grudzień 2004 – styczeń 2005; publikacja towarzysząca wystawie, wyd. Galeria Starmach, Kraków 2004, il. s. nlb.

Obraz należy do wczesnych collages, jakie artystka zaczęła tworzyć od roku 1959 w czasie pobytu we Włoszech. W swych pracach wykorzystywała skrawki zapisanego, często poplamionego papieru, pochodzącego ze starych książek, druków i listów. Łączyła je w sposób dekoracyjny, wywołując nieoczekiwane skojarzenia a także skłaniając do refleksji nad przemijaniem.

Teresa Rudowicz:

Teresa Rudowicz (Toruń 16 III 1928 - Kraków 1994) studiowała w latach 1948-50 w PWSSP w Gdańsku (z siedzibą w Sopocie), następnie na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie, który ukończyła w 1954, uzyskując dyplom w pracowni Czesława Rzepińskiego. W listopadzie 1956 była w gronie współzałożycieli Stowarzyszenia Artystycznego Grupa Krakowska. Brała udział w większości wystaw Grupy Krakowskiej w kraju i za granicą. W latach 50. malowała i tworzyła litograficzne kompozycje w duchu abstrakcji informel. Od początku lat 60. powstawały najbardziej dla niej charakterystyczne collages, porównywane niekiedy z równoległymi tendencjami malarstwa materii i assemblages. Artystka budowała swe prace z wyraźnym estetycznym upodobaniem dla autentyczności używanych elementów (narażając się nawet na zarzuty części krytyki, że „psuje“ starodruki, oryginalne ryciny czy elementy zdobnicze). Jej prace, częściowo dzięki tej autentyczności, częściowo wskutek zabiegów malarskich, odznaczają się szlachetną, ciepłą patyną. Tworzyła collages do końca życia, z wyłomem we wczesnych latach 80., kiedy to pod wpływem atmosfery stanu wojennego malowała kompozycje religijne („Ukrzyżowania“), prezentowane w obiegu kultury niezależnej.z równoległymi tendencjami malarstwa materii i assemblages. Artystka budowała swe prace z wyraźnym estetycznym upodobaniem dla autentyczności używanych elementów (narażając się nawet na zarzuty części krytyki, że „psuje” starodruki, oryginalne ryciny czy elementy zdobnicze). Jej prace, częściowo dzięki tej autentyczności, częściowo wskutek zabiegów malarskich, odznaczają się szlachetną, ciepłą patyną.
Data aukcji Nr kat Wywoławcza Uzyskana Zmień:
2007-04-15 82 5 000 zł 6 500 zł N/A PLN USD