IInformacje o dziele:
sygn. p.d.: Rzepiński
Na odwrocie:
– na górnej listwie krosna – napis: 19. VII. 77 z prac. Art.
– na płótnie i krośnie – stemple własnościowe;
– na dolnej listwie także – wypełniony ręcznie – stempel z „metryczką“ obrazu.
Proweniencja: kolekcja prywatna – zakup od Artysty dn. 19 lipca 1977
Obraz opisany i reprodukowany, m.in. w:
– Czesław Rzepiński. Wystawa jubileuszowa
w 60-lecie pracy twórczej, BWA Kraków,
X – XI 1983, nr kat. 59;
– Czesław Rzepiński. Malarstwo [Album; wstęp:
W. Ochman; tekst: J. Madeyski], publikacja w ję-
zyku polskim i angielskim, KAW, Kraków 1986,
spis prac na s. 157, nr katalogu prac 24, il. 24;
– Wystawa malarstwa Czesława Rzepińskiego
ze zbiorów Krystyny i Wiesława Ochmanów,
[teksty: C. Kotowicz, W. Ochman, J. Madeyski],
Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, Przemyśl
czerwiec 1995, s. nlb. nr kat, 29.
Czesław Rzepiński:
Czesław Rzepiński (Strusów k. Trembowli 1905 - Kraków 1995) rozpoczął studia w Wolnej Szkole Malarstwa Ludwiki Mehofferowej w 1923. Następnie studiował w ASP w Krakowie w latach 1925-1929, a na koniec w Oddziale Paryskim ASP, prowadzonym przez prof. Józefa Pankiewicza. Od 1931 wystawiał z grupą „Zwornik”. W latach 1945-1947 był prezesem ZPAP. Pracował też jako pedagog, m.in. prowadził kursy dla nauczycieli rysunku w Liceum Krzemienieckim (1935-1939), a od 1945 do emerytury w 1973 wykładał w macierzystej uczelni, od 1948 jako profesor. W latach 1954-1967 był rektorem ASP w Krakowie. W swym malarstwie odwoływał się do tradycji postimpresjonizmu. Przez całe życie był konsekwentnym kolorystą, traktującym motyw czy temat obrazu jako pretekst do swobodnej gry barw, a czasem rozwiązań dekoracyjnych, czemu sprzyjało właściwe mu prowadzenie pędzla drobnymi, kolistymi ruchami. Do spopularyzowania sztuki Rzepińskiego przyczynił się Wiesław Ochman, oddany kolekcjoner jego prac.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2018-06-17 | 80 | 6 000 zł | - | N/A PLN USD EUR |