[ status: zarchiwizowany ]
Tytuł:
COLLAGE 78/52, 1978
Nr:
21217
Technika:
collage, technika mieszana, płótno
Wymiary:
50 cm x 39 cm
Cena wywoławcza:
9 000 zł
Cena uzyskana:
10 000 zł
IInformacje o dziele:
sygn. na odwrocie na płótnie: T. Rudowicz | 78/52
na płótnie dwie pieczątki zezwalające na wywóz za granicę
Obraz reprodukowany w:
- Poradnik polskiego kolekcjonera, wyd. Kluszczyński, Kraków (bez daty wydania) s. 133, il. barwna;
- 1000 Arcydzieł malarstwa polskiego, wyd. Kluszczyński, Kraków 2008, s. 488, il. barwna.
♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Teresa Rudowicz:
Teresa Rudowicz (Toruń 16 III 1928 - Kraków 1994) studiowała w latach 1948-50 w PWSSP w Gdańsku (z siedzibą w Sopocie), następnie na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie, który ukończyła w 1954, uzyskując dyplom w pracowni Czesława Rzepińskiego. W listopadzie 1956 była w gronie współzałożycieli Stowarzyszenia Artystycznego Grupa Krakowska. Brała udział w większości wystaw Grupy Krakowskiej w kraju i za granicą. W latach 50. malowała i tworzyła litograficzne kompozycje w duchu abstrakcji informel. Od początku lat 60. powstawały najbardziej dla niej charakterystyczne collages, porównywane niekiedy z równoległymi tendencjami malarstwa materii i assemblages. Artystka budowała swe prace z wyraźnym estetycznym upodobaniem dla autentyczności używanych elementów (narażając się nawet na zarzuty części krytyki, że „psuje“ starodruki, oryginalne ryciny czy elementy zdobnicze). Jej prace, częściowo dzięki tej autentyczności, częściowo wskutek zabiegów malarskich, odznaczają się szlachetną, ciepłą patyną. Tworzyła collages do końca życia, z wyłomem we wczesnych latach 80., kiedy to pod wpływem atmosfery stanu wojennego malowała kompozycje religijne („Ukrzyżowania“), prezentowane w obiegu kultury niezależnej.z równoległymi tendencjami malarstwa materii i assemblages. Artystka budowała swe prace z wyraźnym estetycznym upodobaniem dla autentyczności używanych elementów (narażając się nawet na zarzuty części krytyki, że „psuje” starodruki, oryginalne ryciny czy elementy zdobnicze). Jej prace, częściowo dzięki tej autentyczności, częściowo wskutek zabiegów malarskich, odznaczają się szlachetną, ciepłą patyną.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2015-11-08 | 14 | 7 000 zł | 8 000 zł | N/A PLN USD EUR |
2019-12-08 | 119 | 9 000 zł | 10 000 zł | N/A PLN USD EUR |