IInformacje o dziele:
sygn. p.d.: TADÉ. STYKA
na odwrocie:
– poświadczenie autentyczności (flamastrem): per autentitisita | e garanzia |Sofia Styka;
– na g. krawędzi krosna, na płótnie (farbą): Gloria Drew;
– na każdej listwie krosna centralnie umieszczona pieczęć z numerem odnoszącym się do wielkości podobrazia (odpowiednio): 25 i 30 TREATED | ANCO INC.;
– na dolnej listwie krosna nalepka, przeciwnie do kompozycji: LEO ROBINSON | ARTISTS’ MATERIALS – FINE FRAMING \ 1388 SIXTH AVE. NEW YORK 19, N.Y. | CIRCLE 5-4180
Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty.
♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Tadeusz Styka:
Tadeusz Styka (Kielce 1889 - Nowy Jork 1954) - syn malarza Jana i starszy brat Adama Styki, już jako dziecko wykazywał niezwykłe zdolności plastyczne. Jego pierwszym nauczycielem był ojciec. Później Tadeusz kształcił się w Paryżu u Eugene Carriere’a i Jean-Jacquesa Hennera. Już od najmłodszych lat wiele wystawiał - na Salonach w Paryżu oraz w wielu miastach Francji, w Londynie, Nowym Jorku, Chicago, w Kanadzie i w Polsce. Często współpracował z ojcem wykonując, m.in. szkice do zamierzonej panoramy Bitwy pod Grunwaldem. Od roku 1929 mieszkał w Nowym Jorku, zatrzymując jednak pracownię w Paryżu. Był przede wszystkim portrecistą, malarzem arystokracji, pięknych kobiet i sławnych osób (Portret Lwa Tołstoja (1903), Portret Poli Negri, Portret Ignacego Jana Paderewskiego). Ponadto był doskonałym malarzem animalistą (Lwy u wodopoju). Malował także sceny symboliczne, rodzajowe i obrazy religijne; te ostatnie często wspólnie z bratem Adamem.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2020-10-18 | 50 | 30 000 zł | 77 000 zł | N/A PLN USD EUR |