IInformacje o dziele:
sygn. p.d.: AM [inicjał wiązany] 05.07
sygn. na odwr. na płycie: triforium | 08.06. [przekreślone] | 05.07 | AM [inicjał wiązany]
Moje obecne malowanie można chyba zaliczyć do nurtu realizmu magicznego, z akcentami historycznymi. Z malarskiego punktu widzenia, interesują mnie m.in. kompozycje tworzone za pomocą kombinacji zwykłych farb z metalicznym srebrem lub złotem. Złoto z reguły ‘nie pasuje’ - kompozycyjnie i technologicznie. Stosowane jest od czasów Bizancjum, jednak praktycznie nie w kompozycjach typu pejzaż, a jeśli już, to bardzo symbolicznie. Trudno jest skomponować z nim coś spójnego przestrzennie. No i to jest pewnego rodzaju wyzwanie.
W obrazie „Triforium” złoto zostało zastosowane dla opisania pewnej ‘przestrzeni absolutnej’, analogicznie jak w malarstwie średniowiecznym, ale jednocześnie przestrzeń i czas reprezentowane są w trzech segmentach triforium jako ‘powrót z dalekiej podróży’. Kapitel romańskiej kolumny z wykresem E-k dla półprzewodnikowej studni kwantowej dopełnia tej jakby-dywagacji o przepływie czasu.
Andrzej Maląg:
Studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Gdańskiej ukończone w 1974 roku, a następnie, w kolejnych latach doktorat (1983) i habilitacja (2004) w Instytucie Technologii Elektronowej (ITE) w Warszawie w dziedzinie optoelektroniki półprzewodnikowej. Zainteresowania zawodowe w zakresie projektowania, konstrukcji i technologii laserów półprzewodnikowych realizowane w ITE, a następnie jako pracownik naukowy, potem kierownik Zakładu Optoelektroniki w Instytucie Technologii Materiałów Elektronicznych (ITME). W 2001 roku student Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Autorstwo i współautorstwo ponad 100 publikacji i patentów w wydawnictwach krajowych i międzynarodowych. Zakończenie działalności naukowej od 2019 roku.
Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: |
---|---|---|---|---|
2022-09-22 | 55 | 5 000 zł | 5 000 zł | N/A PLN USD EUR |