[ status: zarchiwizowany ]                                                                                                    
                    Tytuł:
                        FAMILY OF THE FUTURE, 1997
                      Nr:
                                4457
                            Technika:
                                fotografia barwna
                            Wymiary:
                                 49 cm x 89 cm
                            
                              Cena wywoławcza:
                            
                            
                              100 zł
                            
                          
                                  2 200 zł
                                
                              IInformacje o dziele:
wymiary: 49 x 89 cm (w świetle ramy) sygn. flamastrem na odwr. l.g.: Family of the | Future | 1997 | 3/10 Oleg KulikW 2000 roku Oleg Kulik zaprezentował w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie wystawę dwóch części większego cyklu pt. "Zoofrenia": instalacji "Rodzina przyszłości" (Family of the Future") i performance "Gołebnik". "Rodzina przyszłości" to model 1:1 domku, w którym mogłaby mieszkać i współżyć rodzina złożona z człowieka i psa - pomieszczenia przystosowanego do tego skalą, odpowiednio urządzonego i udekorowanego obrazami psio-człowieczej ars amandi. Oferowane fotografie pełniły w instalacji tę właśnie rolę.
Oleg Kulik:
                  Oleg Kulik ukończył szkołę artystyczną (1979) i studia geologiczne (1982) w Kijowie. W latach 1981-1984 prowadził wiejski klub w okolicach Tweru. W 1990 zdobył stypendium nowojorskiej Fundacji Pollock-Krasner. W latach 1990-1993 był kuratorem wystaw w Galerii Regina w Moskwie. W 1995 uzyskał grant Senatu Berlina. Związany jest z XL Gallery w Moskwie, w której wystawia od 1994. Jego wystąpienia charakteryzują się drastycznymi gestami - artysta wciela się w zwierzęta, diagnozując w ten sposób współczesnego Rosjanina jako człowieka bez kultury, którego egzystencja została ograniczona do podstawowych odruchów. Kulik zdobył międzynarodową sławę jako performer wcielający się podczas swych akcji w psa. Nagi, na czworakach, z obrożą na szyi - obwąchiwał, a czasem atakował i gryzł publiczność, naruszając umowność sztuki i prowokując działania sił porządkowych (wystawa "Interpol", Sztokholm 1996). Działania takie miały podtekst polityczny, chodziło w nich o unaocznienie zachodniemu widzowi jego prawdziwego stosunku do artysty ze Wschodu, stosunku nacechowanego strachem i pogardą, inaczej - świadomością kolonialną. "Zwierzęcość" miewa jednak u Kulika także konotacje pozytywne, a to wtedy, kiedy odnosi się do wyznawanych przezeń zasad ekologii głębokiej, która zakłada zrównanie praw ludzi i zwierząt - co artysta z przekorną konsekwencją ilustruje dosłownie w pracach takich, jak cykl "Rodzina przyszłości".
              
            | Data aukcji | Nr kat | Wywoławcza | Uzyskana | Zmień: | 
|---|---|---|---|---|
| 2003-10-02 | 46 | 100 zł | 2 200 zł | N/A PLN USD |